План Конспект Урока Английского языка

План Конспект Урока Английского языка.rar
Закачек 3677
Средняя скорость 8544 Kb/s

План – конспект урока по английскому языку в 8 классе по теме: «Ideal place for travelling. Where is it?» (Идеальное место для путешествия)

Автор: Ильина Елена Александровна, учитель английского языка, МБОУ СОШ №14, г. Арзамас

Описание материала: Предлагаю Вам конспект урока по теме: “Идеальное место для путешествия ” Этот материал будет полезен для обучающихся 8 класса. Урок направлен на воспитание уважительного отношения к людям разных культур и стран.

Цель урока: контроль усвоения и активизации пройденного лексического материала.

Задачи урока:

1) практические: развитие лексико-грамматических навыков речи; развитие монологической и диалогической речи умение подготовить связанное высказывание по теме, выразить свое отношение к прочитанному; развитие умения слушать и понимать иноязычную речь на слух.

2) общеобразовательные: расширение общего кругозора учащихся расширение словарного запаса.

3) воспитательные: формирование стремления к совершенствованию своей речевой практической деятельности; совершенствование коммуникативной культуры ученика; воспитание уважительного отношения к другим культурам; воспитание и уважение к людям разных культур и стран; воспитание внимания, умения слушать друг друга.

4) развивающие: развитие способности к сравнению и сопоставлению, формулированию выводов из прочитанного и услышанного; развитие способности к подбору выражений необходимых для данной ситуации.

1. Приветствие (1 минута)

T: Good afternoon, boys and girls! Glad to see you! How are you today?

P: I am fine (good, excellent, great, OK, all right, so-so) thanks.

2. Организационный момент (1 минута)

T: Who is on duty today? Who is absent today? What is the date today? What is the day of the week? What is the season now? Do you like winter? What is the weather like today?

P: I am on duty today. All are present. Today is …. Today is …. It is winter. Yes I do. No I do not. Today is (frosty, cold, snowy, windy, sunny, dark…)

3. Фонетическая разминка (2 минуты)

T: When the weather is wet,

We must not fret.

When the weather is cold,

We must not scold.

When the weather is warm,

We must not storm.

But be thankful together

Whatever the weather.

Pupils read this poem all together, and then read it one by one.

4. Опрос домашнего задания (10 минут)

T: At home you must prepare arguments for and against tourism. Ex. 2 -3 page 54-55.

P: Good points: to discover new places, to teach people about art and culture, to improve knowledge of foreign languages, to relax, to have a fun.

Bad points: to destroy ancient cultures and traditional way of life, do not respect other countries and people, to pollute the water.

5. Сообщение целей урока (1 минута)

T: Today we are going to discuss what the ideal place for travelling is. You will read and listen to different people’s opinions. Then you will share your ideas about the ideal holiday.

Pupils are listening very attentively.

6. Аудирование (5 минут)

T: Listen to the text. Be ready answer the questions.

People like travelling. They travel on business or for pleasure. If you want to go to Britain you can do it in different ways. You can travel by train, by plane or by car. People have to cross the channel between England and France . Tourists usually go by plane. It is more comfortable and fast. There are two major airports in England : Heathrow and Gatwick. They welcome passengers from different countries overseas.

1. People like travelling.

2. People travel on business.

3. People go to Britain by plane.

4. Planes are not fast and comfortable.

5. There are two major airports in the UK .

1 – yes, 2 – yes, 3 – yes, 4 – no, 5 – no

Pupils listen to the text and try to understand.

7. Работа с текстом диалога (6 минут)

T: Open your books at page 56 ex.5. Mark and Brandon are talking about their holidays. Look at the photos and say what countries are they from?

Now put their conversation in order.

P: Now check your answers.

I think one of them is from Great Britain and other is from the USA .

Pupils read the dialogue and put their conversation in order.

8. Развитие навыков устной монологической речи (8 минут)

T: Answer my questions.

What places do the boys mentions as ideal for travelling? Why?

What do the boys think about travelling with parents?

What did the teenagers enjoy most about their holidays?

P: Brandon thinks Disneyland is the ideal place.

Mark says that it is Nottingham . They went rock climbing and visiting some old castles.

They like to travel with parents. They enjoy the weather, people and different kinds of activities.

9. Проведение опроса по теме (7 минут)

T: Travelling is really the best way of having a rest, visiting other countries, meeting new people. And now tell me, please, what is ideal place for travelling for you?

P: I am sure that London is ideal place for travelling, because you can improve your knowledge of English and enjoy his sights.

P: I think St.Peterburg is ideal place for travelling, because it is very beautiful city with lots of interesting places, which connected with our history, beside I want to see “white nights”.

P: To my mind ideal place for travelling is the South of Russia, because you can swim on the Black Sea and hiking snow-capped mountains at the same time.

P: I’d like to take rucksacks and walk in the countryside. It is ideal place for travelling, because you can breathe fresh air, enjoy nature.

P: Turkey, I think, is ideal place for travelling, because the clime is hot. And you can take sunbath and swim on the sea all days.

10. Составление вопросов (6 минут)

T: How are you going to spend your next summer holidays?

Make up questions and put down them.

1. (summer, where, going, are, next, you, for, your)

2. (would, to choose, way of travelling, like, what, you)

3. (to stay, where, going, you, are)

4.(do you, what, there, would)

5.(going, who, with, you, are)

P: 1. Where are you going for your next summer?

2. What way of travelling would you like to choose?

3. Where are going to stay?

4. What would you do there?

5. Who are you going with?

11. Домашнее задание (1 минута)

T: At home you must answer these questions.

Pupils write down home task for the next lesson.

12. Подведение итогов урока (1 минута)

T: Today we spoke about different countries and places. I saw that every one has own opinion about travelling. Now look at the blackboard read the proverbs and try to find Russian equivalents to them.

P: East or West home is best.

There is no place like home.

So many men, so many minds.

Pupils try to guess the meaning of these proverbs.

Успейте воспользоваться скидками до 70% на курсы «Инфоурок»

МБОУ Новоселовская ООШ

по теме “Pets and other animals”

учителем английского языка

Москаленко Натальей Ивановной

Objectives for the lesson

By the end of the lesson pupils will have learnt the ways of creating the comparative degree of one-syllable, two-syllable adjectives and longer adjectives; will have had practice in speaking using comparative degree of adjectives; develop their listening and reading skills.

Language items to be focused on:

Grammar: the comparative degree of adjectives.

Vocabulary: recycling of lexical units (pets, adjectives).

Тип урока: комбинированный с использованием компьютерных технологий (мультимедиа).

К концу урока учащиеся должны овладеть знаниями образования сравнительной степени односложных и многосложных прилагательных; развивать навык восприятия и понимания иноязычной речи на слух, внимание, память, мышление; бережное отношение к животным.

1.УМК Английский язык: учеб.пособие для 4 кл. общеобразоват.учреждений с рус.яз.обучения / Л.М. Лапицкая [и др.]. –4-е изд.-Мн.:Выш.шк.,2009.-17 4 с.:ил.

2. Проектор, компьютер, экран.

3. Компьютерная программа Microsoft Office Power Point 2007, Windows Media Player .

Организационный момент. Приветствие.

(на экране слайд с названием урока)

Teacher: Good afternoon, boys and girls! Pupils: Good afternoon, teacher.

T.: I’m glad to see you! Ps.: We’re glad to see you, too!

T.: How are you? Ps.: We’re fine, thanks. How are you?

T.: I’m OK. Look at the screen and say what our today’s topic is.

Ps.: Pets and other animals. T.: That’s right.

II. Фонетическая зарядка

T.: To speak English well you should pronounce the sounds correctly.

Let’s train the sound [t]. ((на экране слайд c о звуком [ t ], прилагательные с данным звуком; учащиеся повторяют за учителем слова, читают предложения)

T.: Give opposite to these adjectives . (Учащиеся называют антонимы к прилагательным на экране; на экране появляется правильный вариант).

T.: Name animals and pets with the sound [t]. . (Учащиеся называют животных со звуком [ t ]. На экране появляются картинки животных).

T.: Are butterflies beautiful? / Are parrots noisy? etc.

Ps.: Yes, they are. / No, they aren’t. etc.

T.-P1: Have you got a pet, P1? What pet have you got? Is it funny?

Work in pairs and ask each other about pets. (Учащиеся работают в парах, составляя диалоги).

IV . Работа с материалом урока

1. Введение грамматического материала

T.: You see all animals are different. We can compare ( сравнить ) them. (На экране слайд с целью урока; учитель сообщает цель).

Слайд 5: The dog is old. The cat is older.

Слайд 6: The cat is older than the cat. To compare two pets use “than”.

2. Тренировка грамматического материала (устная речь)

Look at the screen and compare animals and pets . (Учащиеся составляют предложения с прилагательными в сравнительной степени с опорой на информацию на экране. Слайд 7- 22. Во время показа презентации учитель обращает внимание на образование сравнительной степени с односложными и многосложными прилагательными).

T.: Try to guess grammar secret of adjectives. На доске таблица .

Учащиеся формулируют правило образования сравнительной степени прилагательных и заполняют таблицу.

V . Физкультурная минутка

На экране слайд 24 с приглашением посетить зоомагазин.

T .: Let ’ s go to the pet shop . (Учитель предлагает пойти в зоомагазин). Слайд 25. You ’ re snakes . You are slow. You’re tortoise. You’re slower. Run. You’re dogs. You ’ re fast . Jump. You’re rabbits. You’re faster. You’re mice. You’re quite. You’re fish. You’re quieter. Welcome to the pet shop. Слайд 26.

VI . Тренировка грамматического материала в восприятии речи на слух

Слайд 27. T.: Look at the screen. What pets can you see at the pet shop? ( Учащиеся называют животных ).

Which animals are quiet/ noisy/ friendly/ angry/ slow/ big/ small/ interesting?

Listen and answer the question: What pet does Mrs. Read buy ? (Звучит запись диалога упр.1а стр.89. После прослушивания учащиеся отвечают на предтекстовый вопрос).

VII . Тренировка грамматического материала в чтении

T.: Open your pupil’s book and find ex.1a page 89. , read the dialogue.

(P1, P2. читают диалог ).

T.: Look through the dialogue again and read adjectives in comparative degree.

Complete the sentences. Ex.1c page 91.

VIII . Физкультурная минутка

Слайд 28. Игра “ Pass the envelope ” (Учащиеся становятся в круг и под музыку передают конверт с прилагательными на карточках. Учащийся на котором остановилась музыка образует сравнительную степень).

IX . Тренировка грамматического материала (письмо)

Слайд 29. T.: Let’s learn how to write comparative degree of adjectives. Do ex .1. page 66 in your workbooks . (Учащиеся выполняют упражнение, называя вслух сравнительную степень прилагательных).

Подведение итогов урока. Слайд 30

T .: На уроке мы учились образовывать сравнительную степень прилагательных. Какие способы образования вы запомнили ?

Достигли вы цели урока? Научились образовывать сравнительную степень прилагательных? Какие трудности вы испытали во время работы на уроке ?

  • формировать полноту, осознанность, системность, гибкость, глубину, оперативность, прочность знаний;
  • формировать знания на уровнях: восприятие — осмысление – применение;
  • совершенствовать речевые навыки: умение вести беседу по проблеме в парах, умение понимать на слух высказывания по теме, умение найти информацию в прочитанном тексте;
  • формировать интерес к предмету;
  • формировать мотивацию к дальнейшему изучению английского языка;
  • учить анализировать, выделять главное, сравнивать, строить аналогии, обобщать и систематизировать;
  • развивать память, внимание;
  • воспитывать культуру общения на английском языке;
  • прививать любовь и уважение к культурному наследию, традициям и народу страны изучаемого языка;
  • научить учащихся устанавливать дружеские отношения со сверстниками из англоговорящих стран.
  • совершенствование произносительных навыков;
  • обогащение и усложнение словарного запаса;
  • обучение поисковому чтению;
  • закрепление лексики по теме “Путешествие в страну изучаемого языка”;
  • обобщение грамматического материала “Степени сравнения прилагательных”;
  • формирование навыков работы с тестовыми заданиями на компьютере;

совершенствование речевых умений:

  • умения вести беседу по проблеме в диалогической форме;
  • умения понимать на слух высказывания по теме.

Оборудование: компьютеры, мультимедийный проектор, экран, магнитофон, кассета №1, карта Лондона, карта Великобритании.

Дидактические материалы к уроку: коллекция ЦОР (“БЭНП. Английский язык”), презентация к уроку “Let’s plan a trip to England ” в Microsoft Power Point, таблица “ Степени сравнения прилагательных”.

Список литературы и других источников, использованные учителем при подготовке к уроку:

  • Л.И.Кауфман, М.Ю.Кауфман. Учебник английского языка для 7 класса.”Happy English.ru”.Издательство “Титул”, 2007.
  • Книга для учителя к учебнику “ Happy English.ru”, 7 класс.
  • Программа по иностранным языкам.
  • Интернет ресурсы.
  • БЭНП. Английский язык (основная школа), “Кирилл и Мефодий”.
  • Презентация к уроку Петровой А.В. “Let’s plan a trip to England”.

I . Начало урока.

1. Приветствие. (T.–Cl.)

Teacher: Good morning, dear friends!

+ Good morning, our teacher!

Teacher: I’m glad to meet you. How are you?

+ We are fine, thank you. And how are you?

Teacher: I’m fine too, thanks.

Today we are having an unusual lesson: some guests are present at our lesson.

Greet them, please.

+ Good morning, dear guests! We are glad to meet you.

Teacher: Sit down, please.

2. Объявление задач урока.

Teacher: Now, let’s begin our lesson. As you know, the theme of our lesson is

“Let’s plan a trip to England”.

And to make our trip to England easier we are to:

– discuss why we want to make a trip to England;

– learn more about places of interest of London;

– master our English by reading the text and answering the questions:

“How can we get to England?”
“How long will it take us to get to England?”

– revise grammar (Degrees of comparison of English adjectives);

– make up dialogues.

And also there will be a pleasant surprise for you during the lesson: two girls from Great Britain are going to visit us and talk to you.

Do you agree with this plan?

3. Беседа с дежурным. A) Cl – P.

Teacher: And now, as usual we start on the conversation with the pupil on duty.

Well, who is on duty today?

+ I’m on duty today.

Teacher: Class, ask S. questions about the date and the weather.

Teacher: Do you want to speak about the weather in England?

– I., will you ask questions about the weather in England? Some pictures will help you. ( The Presentation)

And you, children, try to guess what the weather is in England today.

(Листочки с выражениями перед каждым учеником.)

Teacher: That’s enough. Thank you. Good оf you. You may go to your place.

If the weather is not so good in England we may take our umbrellas too.

II . Фонетическая зарядка.

Teacher: So to speak to English people we have to master our pronunciation of English sounds too. That’s why let’s do phonetic exercises now.

1. Звуки. (БЭНП. Английский язык.) Listen to the speaker and repeat after him the English sounds and words.

2. Слова. (БЭНП. Английский язык.) “ British money” As you know, you need some money to travel.

Do you know the English money? … Now listen to the speaker and repeat after him.

I hope that you know the British money now and can buy things in England.

III . Речевая зарядка.

(Посещение “гостей” из Англии и беседа учащихся с ними.)

Teacher: Oh, my friends, it’s time for our guests to be here. Let me see…

Oh, girls, you are welcome.

Meet our guests. This is Jane and that is Alice.

1. “Гости” приветствуют учащихся.

+ + We are from Great Britain.

+ We’ve heard that you are going to make a trip to England, aren’t you?

++ We’ll be glad to meet you in London.

2. “Гости” отвечают на вопросы учащихся. (Работа в группах.)

Teacher: If you want to be friends with the girls you may ask them some questions to learn more about them.

Don’t you mind, girls?

Teacher: We are divided into two groups: this row will be the first group, that row-the second group.

The first group will ask questions Alice and the second group – Jane.

* Учащиеся задают вопросы:

3. Учащиеся отвечают на вопросы “Гостей”.

Teacher: OK, now, girls, you ask questions to learn more about our students.

+ Do you like English? (Yes/No)

++ Have you ever been to England? (No, never.)

++ Why do you want to travel?

4. Учащиеся говорят, почему они хотят путешествовать.

  • To visit new places;
  • To meet new people and new friends;
  • To study;
  • To master their English;
  • To see famous places of interest;
  • To learn more about the countries;

. + Do you know some London places of interest? (Yes, I know Big Ben….)

5. Учащиеся называют некоторые достопримечательности Лондона.

++ We have got some photos of London views and can show you them now.

Teacher: Let’s me help you, girls.

6. Девочки показывают и комментируют достопримечательности Лондона.

+ It is London –the capital of our country

Teacher: Thank you, girls.

Teacher: We know the song about London Bridge. Let’s sing it for our guests!

Песня “London Bridge”

London Bridge is falling down,
Falling down, falling down.
London Bridge is falling down,
My fair Lady!

Fix it up with bricks and stones,
Bricks and stones, bricks and stones.
Fix it up with bricks and stones,
My fair Lady!

* Девочки прощаются с учащимися.

Teacher: Girls, it’s time for you to leave us.

+ Yes, it’s right. We’ll be very glad to meet you in England. (Thank you very much.)

V . Повторение грамматического материала. (Степени сравнения прилагательных)

Teacher: For our further work we have to revise grammar “Degrees of comparison of English adjectives” and do a test in groups on computers.

1. Работа по таблице.

Teacher: Look at the table, please.

* Учащиеся сами обобщают образование степеней сравнения прилагательных по таблице.

2. Выполнение теста на компьютере. (БЭНП. Английский язык.)

Teacher: Now let’s do a test on computers. Who will work on a computer? I wish you good luck!

* Учащиеся выполняют тест на компьютере.

Teacher: Have you finished?

VI . Физкультминутка. Let’s do exercises for our eyes:

UP — DOWN — LEFT — RIGHT;

SHUT YOUR EYES – OPEN YOUR EYES. (Несколько раз)

VII . Чтение текста.

Teacher: Our next task is reading the text from our textbook. Find it, please. Exercise 4, page 99.

Teacher: First we’ll remember new words from the textbook. Listen to the speaker and repeat these words after him. (Cassette 1)

2. Чтение слов и перевод.

Teacher: Now read them, please, and translate. Well done!

3. Работа над текстом.

Teacher: Now let’s do exercises in our textbooks. Let’s listen to the text, read it and find some facts in it.

Teacher: S., ask your classmates to find out some facts in the text.

2. Выполнение упражнений.

Teacher: Let’s do Exercise 7.

Teacher: Let’s have a rest now. As you know soon it is the New Year’s Day. I hope we’ll celebrate it very merrily. We’ll sing songs and dance round the New Year Tree. Now let’s sing one of these songs “If you are happy…”

Песня “If you are happy”

If you’re happy and you know, clap your hands!
If you’re happy and you know it, clap your hands!
If you’re happy and you know it,
And you really want to show it,
And you really want to show it
Clap your hands. Clap! Clap!

If you’re happy and you know it, stamp your feet,
If you’re happy and you know it, stamp your feet,
If you’re happy and you know it,
And you really want to show it,
And you really want to show it,
Stamp your feet. Stamp! Stamp!

IX . Говорение. Составление диалогов по образцу.

Teacher: Make up your own dialogues. Imagine that you are phoning Jane or Alice to find out how you can get to England;

– Hello. Is this Jane speaking?

– This is … Could you help me, please.

– How can I get to…?

+ You can get to … by…

– How long will it take me to get to…?

+ It will take you … to get to…

Х. Домашнее задание.

Teacher: Your homework is Exercises A, B, page 100.

XI . Подведение итогов урока.

Teacher: So children, you have worked well at the lesson today, haven’t you?

Did you like it? Was it useful and interesting?l

You all will get good marks for your work. Thank you for the lesson. Good bye!


Статьи по теме